Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ANIABARANSKA.PL

(v. 1.0 – obowiązuje od 1 października 2025 r.)

Drogi Kliencie!

Bardzo mi miło, że zdecydowałeś się zrobić zakupy w moim Sklepie.

Zapoznaj się proszę z poniższym Regulaminem i zasadami sprzedaży, które obowiązują Ciebie i mnie podczas robienia zakupów, czy korzystania z treści cyfrowych lub usług cyfrowych.

Pamiętaj także, że w razie pytań i wątpliwości, możesz skontaktować się ze mną poprzez dane wskazane w Regulaminie.

Poniższy regulamin obowiązuje dla zakupów od dnia 1 października 2025 r. Jeśli chcesz zobaczyć poprzednie wersje regulaminu, aktywne linki do tych wersji znajdziesz na samym dole dokumentu.


§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE I DANE KONTAKTOWE

  1. Sklep internetowy jest dostępny w domenie aniabaranska.pl i na odpowiednich podstronach po dokonaniu rejestracji oraz jest prowadzony przez Sprzedawcę.
  2. W przypadku reklamacji złożonego Zamówienia należy kontaktować się ze Sprzedawcą używając następujących danych kontaktowych:
    • numer telefonu: 730 091 707
    • adres e‑mail: hello@aniabaranska.pl
    • formularza kontaktowego dostępnego w ramach Sklepu albo czatu, zgodnie z zasadami zawartymi w dalszej części niniejszego regulaminu.
  3. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresu poczty elektronicznej, formularza kontaktowego albo czatu (innego komunikatora online) dostępnego w ramach Sklepu (jeśli istnieje). Środki te gwarantują zachowanie pisemnej korespondencji (forma dokumentowa) pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z zachowaniem daty i godziny, spełniają wymogi trwałego nośnika oraz umożliwiają szybkie i efektywne skontaktowanie się Klienta ze Sprzedawcą.
  4. Zasady korzystania oraz składania Zamówień, zawierania Umów Sprzedaży Towarów lub/i umów o dostarczenie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej oraz dokonywania reklamacji w ramach Sklepu określa niniejszy Regulamin.
  5. Sprzedawca udostępnia nieodpłatnie Klientowi lub Użytkownikowi Regulamin przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu internetowego. Klient może utrwalić treść Regulaminu w dogodny dla siebie sposób np. poprzez zapis na trwałym nośniku lub wydruk.
  6. Warunkiem skorzystania ze Sklepu oraz zawarcia Umowy Sprzedaży jest akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu. Klient poprzez jego akceptację wyraża zgodę na wszystkie postanowienia i zobowiązuje się ich przestrzegać.
  7. Sprzedawca jest odpowiedzialny za zgodność świadczenia z umową.
  8. Informacje o Towarach i/lub Treściach cyfrowych lub Usługach cyfrowych podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne oraz ceny, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  9. W ramach korzystania ze Sklepu zabrania się dostarczania informacji o charakterze bezprawnym oraz w szczególności zabrania się:
    a) rozsyłania i umieszczania w ramach Sklepu spamu;
    b) dostarczania i przekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, w szczególności w ramach formularzy znajdujących się w Sklepie.
  10. Nakazuje się:
    a) Korzystanie ze Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem oraz przepisami prawa;
    b) Korzystanie ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania;
    c) Korzystanie z wszelkich treści zamieszczonych na podstronach internetowych Sklepu wyłącznie w celu osobistego użytku, zgodnie z udzieloną licencją (jeśli taka została udzielona).
  11. Klient nie może dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem lub używając niepoprawnych danych osobowych.
  12. W celu usunięcia konta Klienta należy pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej poinformować Sklep o woli jego usunięcia.

§1a PUNKT KONTAKTOWY ORAZ PROCEDURA „NOTICE‑AND‑ACTION” (DSA)

  1. Na podstawie Rozporządzenia (UE) 2022/2065 (Digital Services Act) Sprzedawca wyznacza wspólny punkt kontaktowy w sprawach DSA: hello@aniabaranska.pl.
  2. Za pośrednictwem powyższego adresu lub formularza „Zgłoś naruszenie” Użytkownicy oraz uprawnione organy mogą składać zgłoszenia dotyczące treści nielegalnych (np. opinii naruszających prawo). Zgłoszenie powinno zawierać: (1) link/URL do treści, (2) opis naruszenia, (3) dowody, (4) imię i nazwisko lub nazwę zgłaszającego.
  3. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi przyjęcie zgłoszenia i w rozsądnym terminie poinformuje o decyzji moderacyjnej. Użytkownikowi przysługuje możliwość odwołania się w ciągu 14 dni.
  4. Gdy liczba zgłoszeń przekroczy próg z art. 24 DSA, Sprzedawca opublikuje coroczne sprawozdanie z moderacji.

§2 DEFINICJE

(Pozostałe definicje pozostają bez zmian; uzupełniono poniższe)

Punkt kontaktowy DSA – adres e‑mail lub formularz, za pośrednictwem którego przyjmowane są zgłoszenia określone w Rozporządzeniu (UE) 2022/2065.
Urządzenie z funkcjami łączności – towar z elementami cyfrowymi zdolny do gromadzenia lub generowania danych i komunikowania ich poprzez sieć elektroniczną w rozumieniu art. 2 pkt 2 Rozporządzenia (UE) 2023/2854 („Data Act”).
GPSR – Rozporządzenie (UE) 2023/988 w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów.

§3 MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE

(bez zmian)

§4 TOWARY I/LUB TREŚCI CYFROWE LUB USŁUGI CYFROWE DOSTĘPNE W SKLEPIE

(ust. 1–8 bez zmian)

  1. Towary z funkcjami łączności. W przypadku zakupu Urządzeń z funkcjami łączności Sprzedawca zapewnia Klientowi – na jego żądanie – nieodpłatny dostęp do danych wygenerowanych przez te urządzenia w formacie nadającym się do odczytu maszynowego, zgodnie z art. 4 Data Act. Dane udostępniane są za pośrednictwem Konta Klienta lub poprzez eksport pliku.
  2. Kryteria prezentacji wyników wyszukiwania. Domyślne sortowanie listy produktów („polecane”) opiera się na: (1) liczbie zakupów w ostatnich 30 dniach, (2) dostępności w magazynie, (3) cenie (rosnąco). Klient może zmienić kryterium sortowania w filtrach.

§5 PRZEDSPRZEDAŻ …
(bez zmian)

§6A/6B – Procedury zakupowe
(bez zmian poza aktualizacją domeny i e‑mail w opisach linków i klauzulach zgody)

§7 CENY TOWARÓW, TREŚCI CYFROWYCH, USŁUG CYFROWYCH I FORMY PŁATNOŚCI

(ust. 1–5 bez zmian)

  1. Personalizacja cen. Sklep nie stosuje zautomatyzowanego, indywidualnego dostosowania cen na podstawie danych osobowych Klienta. W przypadku wprowadzenia takiego mechanizmu Klient zostanie o tym wyraźnie poinformowany w miejscu prezentacji ceny komunikatem: „Cena uwzględnia indywidualne rabaty/uwarunkowania Twojego konta.”

(ust. 7–13 dot. najniższej ceny i form płatności – bez zmian, ale zaktualizowano domenę w opisach faktur i korespondencji.)

§8A DOSTAWY TOWARÓW …
(bez zmian)

§8B DOSTARCZENIE TREŚCI CYFROWYCH …
(bez zmian)

§8C BEZPIECZEŃSTWO PRODUKTÓW (GPSR)

  1. Sprzedawca zapewnia, że wszystkie Towary wprowadzone do obrotu są bezpieczne i spełniają wymagania Rozporządzenia (UE) 2023/988.
  2. Każdy Towar posiada etykietę umożliwiającą jego identyfikację (nazwa producenta/importera, kod produktu) oraz informacje o wszelkich zagrożeniach.
  3. Klient powinien niezwłocznie zgłosić ewentualne zdarzenie lub podejrzenie, że Towar jest niebezpieczny, na adres hello@aniabaranska.pl. Sprzedawca wdroży procedurę wycofania lub ostrzeżenia, jeżeli będzie to uzasadnione.

§9 ZMIANY I AKTUALIZACJE TREŚCI CYFROWYCH …
(doprecyzowano, że brak aktualizacji uprawnia do obniżenia ceny lub odstąpienia)

§10 USŁUGI CYFROWE – Konto, Newsletter
(aktualizacja domeny i e‑mail)

§11/§11B Reklamacje
(tylko kosmetyczne zmiany domeny i e‑mail)

§12 Gwarancja i serwis
(bez zmian)

§13 Odstąpienie od umowy
(bez zmian poza domeną/e‑mail)

§14 Przedsiębiorcy zawodowi
(bez zmian)

§15 Przedsiębiorcy na prawach konsumenta
(bez zmian)

§16 Własność intelektualna
(bez zmian)

§17 Dane osobowe i pliki cookies

• Zmieniono dane kontaktowe Administratora: hello@aniabaranska.pl; link do polityki prywatności: https://aniabaranska.pl/polityka‑prywatnosci/

§18 Pozasądowe sposoby rozpatrywania sporów
(bez zmian)

§19 OPINIE – FUNKCJONOWANIE W RAMACH SKLEPU/STRONY

6a. Weryfikacja autentyczności. Aby opublikować opinię, Użytkownik musi być zalogowany i powiązać recenzję z konkretnym numerem zamówienia. Opinie niespełniające tego warunku oznaczane są etykietą „opinia niezweryfikowana”.

§20 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy oraz świadczone usługi wykonywane są w języku polskim i w oparciu o przepisy prawa polskiego.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn … (treść bez zmian, zaktualizowano linki).

Link do polityki prywatności: https://aniabaranska.pl/polityka‑prywatnosci/
Link do niniejszego Regulaminu: https://aniabaranska.pl/regulamin/


ARCHIWUM WERSJI

• Regulamin obowiązujący od 1 stycznia 2023 do 30 września 2025 r.
• Regulamin obowiązujący od 28 grudnia 2022 do 31 grudnia 2022 r.
• …

(Archiwalne wersje znajdują się pod adresem: https://aniabaranska.pl/regulamin‑archiwum/)

Przewijanie do góry